Jednym z elementów zdrowego stylu życia jest odżywianie. Warto zwracać uwagę na produkty, jakie wybieramy na co dzień. Żywienie jest tak elementarną składową życia, że aby być zdrowym, trzeba wybierać świadomie i dostarczać sobie właściwych i wartościowych produktów.

Wiosna to czas, gdy czujemy się lepiej, częściej wychodzimy z domów i chcemy wyglądać lepiej. Po zimowych dniach warto wzmocnić mięśnie i spalić trochę tkanki tłuszczowej. Idealne okazują się ćwiczenia ruchowe, które zadziałają nie tylko odchudzająco na nasze ciało, ale wzmocnią również mięśnie i poprawią ogólną odporność organizmu. Przede wszystkim jednak zwiększą wydzielanie endorfin, co zdecydowanie poprawi nasze samopoczucie.Uprawianie sportu jest zdrowe, ale trzeba wiedzieć, jak to robić. Nie każde ćwiczenie mogą wykonywać wszyscy i nie wszystkie ćwiczenia może wykonywać każdy. Dobór ćwiczeń powinien być zawsze dostosowany do celu i ćwiczącego. Należy pamiętać, aby trenować odpowiedzialnie i bezpiecznie, zapobiegając kontuzjom. Poniżej przedstawiamy ćwiczenia, które może wykonywać większość z nas, a które pomogą nam schudnąć i wzmocnić mięśnie.

  • Ćwiczenia cardio kontra tłuszcz

Ćwiczenia cardio, czyli aerobowe to najlepszy sposób na zrzucenie kilku kilogramów. Trening cardio dotleni nasz organizm, wzmocni serce i spali sporo kalorii. Warto jednak pamiętać, że aby skutecznie spalić tkankę tłuszczową, należy ćwiczyć min. 30 min. Ważne jest również głębokie oddychanie podczas wysiłku.

  • Biegnij w stronę słońca!

Klasyczne bieganie to świetny sposób na rozpoczęcie sezonu wiosennego. Bieganie to sprawdzony sposób na dotlenienie, zwiększenie odporności, wzmocnienie układu szkieletowego i oddechowego oraz zrzucenie kilogramów. Ponadto nasz wysiłek zrekompensuje nam słońce i przyjemność z przebywania na świeżym, wiosennym powietrzu. Koniecznie zadbajmy o  właściwe obuwie do biegania i krótką rozgrzewkę, aby zabezpieczyć stawy i przygotować organizm do wysiłku.

  • Skacz ku radości!

Wszyscy chyba pamiętamy z dzieciństwa skakankę. Ta przyjemna zabawa ma też swoje praktyczne znaczenie – wzmacnia organizm i spala sporo kalorii. Ważne jest, aby skakać na palcach w postawie wyprostowanej z wciągniętym brzuchem. Podczas skakania należy zgiąć łokcie i trzymać je blisko tułowia, a dłonie trzymać na boki. Intensywność i szybkość, a także liczbę skoków należy zwiększać stopniowo.

  • Płyń z nurtem

Korzystając z wiosennego klimatu można wybrać się na kryty basen. Pływanie wzmacnia cały organizm, modeluje sylwetkę i spala nawet 450 kcal w ciągu pół godziny (w zależności od stylu i intensywności pływania), a także obniża poziom stresu i poprawia samopoczucie. To świetny sposób na poprawę swojego nastroju i samooceny.

  • Wzmocnij mięśnie!

Oprócz spalania kalorii, warto zadbać o wzmocnienie mięśni. Po zimowym leniuchowaniu potrzebujemy trochę ruchu i ujędrnienia całego ciała. Mocne mięśnie po fundament zdrowej postawy ciała i dobrej kondycji.

  • Kocie ruchy

Zacznijmy od kręgosłupa. Tzw. „koci grzbiet” rozciągnie nasz kręgosłup i wzmocni jego mięśnie.

Pozycja wyjściowa to klęk podparty z wyprostowaną głową, szyją i kręgosłupem w linii prostej. W tej pozycji wyginamy kręgosłup w górę, zaokrąglając plecy. W tym samym momencie opuszczamy głowę i napinamy pośladki.

  • Marsz po formę!

W następnym kroku warto pomyśleć o wzmocnieniu mięśni głębokich korpusu, brzucha oraz ustabilizowaniu miednicy. Zapewni nam to 15 powtórzeń marszu w leżeniu. W pozycji wyjściowej leżymy na plecach ze zgiętymi nogami w kolanach pod kątem 45° i rękami opartymi na biodrach. Z rozluźnionym kręgosłupem, leżącym płasko na podłożu i napiętym brzuchem unosimy lewą nogę do momentu, w którym łydka będzie położona równolegle do podłogi. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy ćwiczenie z drugą nogą.

  • Nogi w górę!

Aby utrzymać prawidłową postawę ciała i zdrową formę należy zadbać również o dolną partię kręgosłupa i mięśnie nóg. Unoszenie nóg jest jednym ze sposobów na wzmocnienie tych części ciała.

Kładziemy się na plecach w pozycji wyjściowej, zginamy nogi w kolanach a stopy opieramy płasko na podłożu. Unosimy biodra w górę, prostujemy jedną nogę i trzymamy ją w tej pozycji 30 sekund. Opuszczamy nogę i biodra. Powtarzamy ćwiczenie z drugą nogą.

  • Przyjemne z pożytecznym

Wiosną zamieniamy ubrania na lżejsze, chętniej wychodzimy z domu, chcemy lepiej wyglądać. To też czas regeneracji po męczącej zimie. Organizm potrzebuje, aby o niego odpowiednio zadbać. Ćwiczenia fizyczne pomagają wzmocnić organizm i spalić tkankę tłuszczową, ale i pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie. Korzystajmy wiec z tego, łącząc przyjemne z pożytecznym!

Logo Facebook Logo Instagram Logo YouTube Logo Pinterest