Jednym z elementów zdrowego stylu życia jest odżywianie. Warto zwracać uwagę na produkty, jakie wybieramy na co dzień. Żywienie jest tak elementarną składową życia, że aby być zdrowym, trzeba wybierać świadomie i dostarczać sobie właściwych i wartościowych produktów.
Powróciło już do nas dawno niewidziane słońce, dni są coraz cieplejsze, a przyroda rozkwita na naszych oczach. Po chłodnych, ciemnych dniach warto oczyścić i wzmocnić wyczerpany organizm. Właśnie teraz jesteśmy szczególnie narażeni na infekcje sezonowe, dlatego opłaci się nam pomyśleć o odporności. Odpowiednia dieta dostarczy naszym organizmom potrzebną dawkę witamin i minerałów, pomoże także zrzucić kilka zbędnych, zimowych kilogramów, dodając nam tym samym urody i radości. Co jeść, aby być zdrowszym, piękniejszym i uśmiechniętym?
  • AKCJA: REGENERACJA

Koncepcji żywieniowych jest sporo. W gronie lekarzy i Internecie znajdziemy wiele pomysłów na zregenerowanie organizmu i nabranie sił. W gąszczu tak różnorodnych porad można się pogubić. W jednej kwestii większość szkół dietetycznych pozostaje jednak zgodna - warzywa i owoce to fundamentalne składniki zrównoważonej, wartościowej diety. W naszym codziennym jadłospisie powinno się znaleźć także pełnoziarniste pieczywo, nabiał i kasze, a trzy razy w tygodniu warto spożywać ryby i chude mięso drobiowe. Warzywa i owoce dobrze jeść aż pięć razy dziennie, ale które?

  • ENERGIA Z WARZYW

Zacznijmy od sałaty. To wiosenne warzywo nie tylko wprowadzi wiosnę do naszej kuchni, ale zawarty w niej błonnik pomoże nam też wysmukleć przed latem i plażowym szaleństwem. Dodatkowo oczyści i odkwasi nasz organizm, dostarczy antynowotworowe indole, kwas foliowy, witaminy z grupy A, D i E oraz wiele innych, cennych składników. Pozostając w zielonej tonacji wiosennej roślinności, koniecznie sięgnijmy po szpinak bogaty w cynk, fosfor, magnez, potas, wapń, żelazo i witaminy (A, B, C, E, K), który skutecznie zwalczy anemię, obniży cholesterol, a także opóźni procesy starzenia. Jarmuż wzbogaci nasze potrawy swoim charakterystycznym smakiem oraz  ryboflawiną, taminą i witaminami.

  • WITALNE KOLORY

W ożywieniu naszej kuchni pomoże wprowadzenie ciepłych kolorów, takich jak czerwień buraka. To warzywo nie tylko pięknie ubarwi nasze dania, ale przede wszystkim obniży ciśnienie krwi, oczyści wątrobę i (dzięki wysokiej zawartości żelaza) doda energii wiosną.  Poza tym burak urozmaici nasze potrawy swoim słodkim smakiem. Jeśli już jesteśmy przy słodyczy, sięgnijmy po pyszne owoce. Soczysty ananas doda skórze blasku oraz usprawni proces przemiany materii, ale przede wszystkim sprawi ogromną przyjemność swoim niezwykłym, egzotycznym smakiem.

  • WIOSENNA BOMBA WITAMINOWA

Wiosna to wspaniały czas, za którym zdążyliśmy już zatęsknić. Aby wejść w ten okres w zdrowiu i swobodnie cieszyć się ciepłem i słońcem, rozkwitnąć na nowo jak przyroda wokół nas, połączmy przyjemne z pożytecznym w naszej diecie, pamiętając o niezastąpionej aktywności sportowej. W kwestii żywieniowej pomożemy Wam przepisami z naszej strony internetowej. Już dziś mamy dla Was propozycję Wiosennej Bomby Witaminowej dla Ciebie i przyjaciół! Poniżej znajdziecie przepis na wzmacniającą i energetyzującą, pyszną sałatkę owocowo-warzywną.

Przepis na Wiosenną Bombę Witaminową – ucztę dla Ciebie i przyjaciół

Składniki:

- 1 woreczek mieszanki sałat Bolero mix 180g (burak czerwony, cykoria endywia, sałata fryzyjska)  – źródło bioflawonoidów, białka, błonnika, węglowodanów, cynku, fosforu, magnezu, manganu, potasu, sodu, wapnia, żelaza, oraz witamin: A, B1, B2, B6, C, E, K, kwasu foliowego, niacyny

- 1 woreczek szpinaku młodego marki Eisberg 80 g - źródło cynku, fosforu, jodu, luteiny, magnezu, potasu, wapnia, żelaza oraz witamin: A, B, C, E, K

- 12 pomidorków koktajlowych – źródło likopenu, kobaltu, miedzi, wapnia, magnezu, żelaza, oraz witamin: A, B, C, E, K, PP

- 200 g sera feta – źródło białka, fosforu, tłuszczu, selenu, sodu, wapnia, węglowodanów oraz witamin: B2, B6, B12

- 170 g świeżego ananasa – źródło białka, błonnika, bromelainy, cynku, węglowodanów, fosforu, potasu, sodu, wapnia, żelaza oraz witamin: A, B6, C, E, K, niacyny, ryboflawiny, tiaminy

- 30 g suszonych pomidorów – źródło kobaltu, likopenu, magnezu, miedzi, tłuszczu, wapnia, żelaza oraz witamin: A, B, C, E, K, PP, niacyny, ryboflawiny, tiaminy

- 50 g pestek słonecznika – źródło białka, błonnika, cynku, fosforu, magnezu, potasu, sodu, tłuszczu, węglowodanów, żelaza oraz witamin: A, B6, C, E, kwasu foliowego, niacyny, tiaminy, ryboflawiny

- 50 g orzechów włoskich – źródło białka, błonnika, cynku, fluoru, fosforu, kwasu omega-3 i omega-6, magnezu, manganu, miedzi, selenu, sodu, potasu, tłuszczu, wapnia, węglowodanów, żelaza oraz witamin: A, B1, B2, B3, B6, B12, C, D, E, K1, kwasu foliowego i pantotenowego

Dressing:

- 6 łyżeczek oliwy z oliwek – źródło cynku, kwasu omega-3 i omega-6, polifenoli, magnezu, tłuszczu, tokoferoli, potasu, wapnia, żelaza oraz witamin: A, D, E

- 6 łyżeczek octu balsamicznego – źródło magnezu, wapnia, węglowodanów, żelaza

- 1 ząbek czosnku – źródło aminokwasów, cynku, fosforu, jodu, kobaltu, magnezu, niklu, potasu, saponin, selenu, uranu, wapnia, związków flawonoidowych oraz witamin: A, B1, B2, C, PP

- szczypta świeżej kolendry – źródło borneolu, limonenu, magnezu, manganu, potasu, wapnia, żelaza oraz witamin: A, B, C, K, kawasu foliowego

- szczypta świeżego majeranku – źródło białka, błonnika, fosforu, magnezu, potasu, wapnia, węglowodanów oraz witamin: A, C, K

- sól - źródło sodu

- pieprz – źródło piperyny przyśpieszającej spalanie tkanki tłuszczowej

 Przygotowanie:

Gotową mieszankę sałat Bolero mix ułożyć w miseczce. Dodać pokrojony w kostkę ser i ananasa, orzechy, uprażone pestki słonecznika oraz pocięte na ćwiartki pomidorki koktajlowe. Całość połączyć ze szpinakiem i pokrojonymi w paski suszonymi pomidorami, następnie polać przygotowanym dressingiem.

Smacznego!


Wiosna to czas, gdy czujemy się lepiej, częściej wychodzimy z domów i chcemy wyglądać lepiej. Po zimowych dniach warto wzmocnić mięśnie i spalić trochę tkanki tłuszczowej. Idealne okazują się ćwiczenia ruchowe, które zadziałają nie tylko odchudzająco na nasze ciało, ale wzmocnią również mięśnie i poprawią ogólną odporność organizmu. Przede wszystkim jednak zwiększą wydzielanie endorfin, co zdecydowanie poprawi nasze samopoczucie.


Uprawianie sportu jest zdrowe, ale trzeba wiedzieć, jak to robić. Nie każde ćwiczenie mogą wykonywać wszyscy i nie wszystkie ćwiczenia może wykonywać każdy. Dobór ćwiczeń powinien być zawsze dostosowany do celu i ćwiczącego. Należy pamiętać, aby trenować odpowiedzialnie i bezpiecznie, zapobiegając kontuzjom. Poniżej przedstawiamy ćwiczenia, które może wykonywać większość z nas, a które pomogą nam schudnąć i wzmocnić mięśnie.

  • Ćwiczenia cardio kontra tłuszcz

Ćwiczenia cardio, czyli aerobowe to najlepszy sposób na zrzucenie kilku kilogramów. Trening cardio dotleni nasz organizm, wzmocni serce i spali sporo kalorii. Warto jednak pamiętać, że aby skutecznie spalić tkankę tłuszczową, należy ćwiczyć min. 30 min. Ważne jest również głębokie oddychanie podczas wysiłku.

  • Biegnij w stronę słońca!

Klasyczne bieganie to świetny sposób na rozpoczęcie sezonu wiosennego. Bieganie to sprawdzony sposób na dotlenienie, zwiększenie odporności, wzmocnienie układu szkieletowego i oddechowego oraz zrzucenie kilogramów. Ponadto nasz wysiłek zrekompensuje nam słońce i przyjemność z przebywania na świeżym, wiosennym powietrzu. Koniecznie zadbajmy o  właściwe obuwie do biegania i krótką rozgrzewkę, aby zabezpieczyć stawy i przygotować organizm do wysiłku.

  • Skacz ku radości!

Wszyscy chyba pamiętamy z dzieciństwa skakankę. Ta przyjemna zabawa ma też swoje praktyczne znaczenie – wzmacnia organizm i spala sporo kalorii. Ważne jest, aby skakać na palcach w postawie wyprostowanej z wciągniętym brzuchem. Podczas skakania należy zgiąć łokcie i trzymać je blisko tułowia, a dłonie trzymać na boki. Intensywność i szybkość, a także liczbę skoków należy zwiększać stopniowo.

  • Płyń z nurtem

Korzystając z wiosennego klimatu można wybrać się na kryty basen. Pływanie wzmacnia cały organizm, modeluje sylwetkę i spala nawet 450 kcal w ciągu pół godziny (w zależności od stylu i intensywności pływania), a także obniża poziom stresu i poprawia samopoczucie. To świetny sposób na poprawę swojego nastroju i samooceny.

  • Wzmocnij mięśnie!

Oprócz spalania kalorii, warto zadbać o wzmocnienie mięśni. Po zimowym leniuchowaniu potrzebujemy trochę ruchu i ujędrnienia całego ciała. Mocne mięśnie po fundament zdrowej postawy ciała i dobrej kondycji.

  • Kocie ruchy

Zacznijmy od kręgosłupa. Tzw. „koci grzbiet” rozciągnie nasz kręgosłup i wzmocni jego mięśnie.

Pozycja wyjściowa to klęk podparty z wyprostowaną głową, szyją i kręgosłupem w linii prostej. W tej pozycji wyginamy kręgosłup w górę, zaokrąglając plecy. W tym samym momencie opuszczamy głowę i napinamy pośladki.

  • Marsz po formę!

W następnym kroku warto pomyśleć o wzmocnieniu mięśni głębokich korpusu, brzucha oraz ustabilizowaniu miednicy. Zapewni nam to 15 powtórzeń marszu w leżeniu. W pozycji wyjściowej leżymy na plecach ze zgiętymi nogami w kolanach pod kątem 45° i rękami opartymi na biodrach. Z rozluźnionym kręgosłupem, leżącym płasko na podłożu i napiętym brzuchem unosimy lewą nogę do momentu, w którym łydka będzie położona równolegle do podłogi. Następnie wracamy do pozycji wyjściowej i powtarzamy ćwiczenie z drugą nogą.

  • Nogi w górę!

Aby utrzymać prawidłową postawę ciała i zdrową formę należy zadbać również o dolną partię kręgosłupa i mięśnie nóg. Unoszenie nóg jest jednym ze sposobów na wzmocnienie tych części ciała.

Kładziemy się na plecach w pozycji wyjściowej, zginamy nogi w kolanach a stopy opieramy płasko na podłożu. Unosimy biodra w górę, prostujemy jedną nogę i trzymamy ją w tej pozycji 30 sekund. Opuszczamy nogę i biodra. Powtarzamy ćwiczenie z drugą nogą.

  • Przyjemne z pożytecznym

Wiosną zamieniamy ubrania na lżejsze, chętniej wychodzimy z domu, chcemy lepiej wyglądać. To też czas regeneracji po męczącej zimie. Organizm potrzebuje, aby o niego odpowiednio zadbać. Ćwiczenia fizyczne pomagają wzmocnić organizm i spalić tkankę tłuszczową, ale i pozytywnie wpływają na nasze samopoczucie. Korzystajmy wiec z tego, łącząc przyjemne z pożytecznym!

Logo Facebook Logo Instagram Logo Pinterest